Hududiy
organlar

Soliq qo'mitasi

Markaziy apparat

...
  • (71) 244-98-98 Ishonch telefoni
    (71) 244-98-98 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • org@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Andijon viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (74) 223-95-23 Ishonch telefoni
    (74) 223-95-23 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • andijon@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Buxoro viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (65) 221-26-89 Ishonch telefoni
    (65) 221-26-89 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • buxoro@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Jizzax viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • 72 222-07-00 Ishonch telefoni
    72 222-07-00 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Jizzax@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Qashqadaryo viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (75) 225-10-82 Ishonch telefoni
    (75) 225-10-82 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Qashqadaryo@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Navoiy viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • Navoiy shahar, Navoiy ko‘chasi, 27-b uy
  • (79) 223-53-71 Ishonch telefoni
    (79) 223-53-71 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Navoiy@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Namangan viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (69) 227-91-96 Ishonch telefoni
    (69) 227-91-96 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Namangan@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Samarqand viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • 55 704-06-16 Ishonch telefoni
    55 704-06-16 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Samarqand@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Surxondaryo viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • Termiz shahar, M.Kahhor ko‘chasi, 23-uy
  • (0-376)-223-50-74 Ishonch telefoni
    (0-376)-223-50-74 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Surxondaryo@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Sirdaryo viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • Guliston shahar, Islom Karimov ko‘chasi, 41-uy
  • (67) 235-03-42 Ishonch telefoni
    (67) 235-03-42 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • sirdaryo@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Toshkent shahar

Soliq boshqarmasi

...
  • (71) 244-54-86 Ishonch telefoni
    (71) 244-54-86 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Toshkent@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Toshkent viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (78) 150-49-56 Ishonch telefoni
    (78) 150-49-56 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Toshkent_vil@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Farg‘ona viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • (73) 241-70-61 Ishonch telefoni
    (73) 241-70-61 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • fargona@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Xorazm viloyati

Soliq boshqarmasi

...
  • Urganch shahri Islom Karimov ko‘chasi, 124-uy
  • (62) 223-10-10 Ishonch telefoni
    (62) 223-10-10 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • xorazm@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Qoraqalpog'iston Resp.

Soliq boshqarmasi

...
  • Nukus shaxar. T.Qaypbergenov ko‘chasi, 23-uy
  • (61) 222-00-33 Ishonch telefoni
    (61) 222-00-33 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • Qoraqalpogiston@soliq.uz
Sahifaga o'tish

Hududlararo inspeksiyasi

Soliq boshqarmasi

...
  • Toshkent shahri, Xadra mavzesi, Alisher Navoiy ko‘chasi, 16-B
  • 71 202-21-04 Ishonch telefoni
    71 202-21-04 Faks
  • Ish vaqti : 9:00 - 18:00
    Tushlik : 13:00 - 14:00
    Dam olish kuni: Shanba, Yakshanba
  • mri@soliq.uz
Sahifaga o'tish
...

Ko'p uchraydigan savollar 22603

  • Xizmat haqida
    Ko'p uchraydigan savollar

    Солиқ тўловчиларнинг солиқ солиш масалаларига оид энг кўп учрайдиган саволларига жавоблар тақдим этиш орқали уларнинг давлат солиқ xизмати органларига бевосита мурожаатларини қисқартириш, вақтини тежаш ҳамда солиқ солиш қонунчилиги борасидаги ҳуқуқий саводxонлигини янада оширишга ёрдам беради.
    Тегишли гуруҳ ёки тоифага савол ёки жавоб матнидаги сўз(лар)ни киритиш орқали керакли саволни излаб топиш ҳам мумкин.

  • Xizmat bo'yicha maslahat
    Ushbu xizmatdan foydalanish bilan bog'liq savollar bo'yicha

Umumiy savollar (332)

Javob
Ozbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ozbekiston Respublikasida elektron tijorat sohasini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari togrisidagi 885-sonli qarorining 2-bandiga asosan elektron tijorat operatorlari elektron savdo platformasi, buyurtmalar agregatori va raqamli striming xizmati operatorlari sifatida faqat yuridik shaxslar - Ozbekiston Respublikasi rezidentlari faoliyat yuritishi mumkin.Elektron shartnoma yoki bitimlar orqali hech qanday majburiyatlar olmaydigan, foydalanuvchilarga ozining axborot resursi yoki platformasi orqali tovar ish, xizmat hamda raqamli mahsulotlar haqida malumot yoki axborot berish bilan cheklanadigan yuridik shaxs va yoki yakka tartibdagi tadbirkor elektron tijorat operatori hisoblanmaydi.Elektron savdo platformasi - internet jahon axborot va telekommunikatsiya tarmogidan foydalangan holda, quyidagilarni taminlaydigan dasturiy apparat majmuasi yoki axborot-telekommunikatsiya tizimi sotuvchi tomonidan istemolchini tanishtirish uchun elektron tijorat tovarlarini sotish boyicha takliflar joylashtirish, elektron tijorat tovarlarini reklama qilish, oldi-sotdi shartnomasi yoki boshqa shartnomalar tuzish, elektron tolovlarni amalga oshirish, tijorat tovarlarini istemolchiga yetkazib berishni tashkil etish hisobidan tovarni istemolchiga masofadan sotish imkoniyatini yaratib beradi.Bunda tovarlarni sotish, sotib olish, saqlash, otkazish, yetkazib berish uchun arizalarni qabul qilish, oz nomidan tovarlarni yetkazib berish va saqlash, sotuvchilar va xaridorlar ortasida elektron tolovlarni qabul qilish, royxatga olish, qayta ishlash va nazorat qilish, tovar xaridorga yetkazib berilgandan song mablaglarni sotuvchiga otkazib berish yoli bilan mablaglarni deponentlash eskrou,elektron savdo platformasi operatori tomonidan korsatilgan xizmatlar uchun komissiya undirish, elektron savdo platformasi bilan bogliq boshqa funksiyalarni bajaradi.Soliq kodeksining279-moddasiga asosan agar chet el yuridik shaxsi jismoniy shaxslarga Soliq kodeksining 282-moddasida korsatilgan, realizatsiya qilish joyi Ozbekiston Respublikasi deb etirof etiladigan elektron shakldagi xizmatlar korsatadigan bolsa, va agar bu yuridik shaxsning ozi vositachilarsiz xizmatlarni oluvchi bolgan jismoniy shaxslar bilan hisob-kitoblarni amalga oshirsa, chet el yuridik shaxsini soliq organida hisobga qoyish hisobdan chiqarish togrisidagi ariza va Ozbekiston Respublikasi Davlat soliq qomitasi tomonidan royxati tasdiqlanadigan boshqa hujjatlar asosida amalga oshiriladi. Shunday xizmatlarda soliq agenti deb etirof etiladigan vositachi bolgan chet el yuridik shaxsini soliq organida hisobga qoyish hisobdan chiqarish xuddi shunday tartibda amalga oshiriladi.Hisobga qoyish hisobdan chiqarish togrisidagi ariza chet el yuridik shaxslari tomonidan soliq organiga elektron shaklda xizmatlar korsatish boshlangan tugatilgan kundan etiboran ottiz kalendar kundan kechiktirmay beriladi.351-moddasiga asosan norezidentning Ozbekiston Respublikasidagi manbalardan olingan va doimiy muassasa bilan bogliq bolmagan daromadlaridan olinadigan soliq norezidentga daromad tolovchi soliq agenti tomonidan hisoblab chiqariladi va ushlab qolinadi. Soliqning ushlab qolinishi soliq tolovchining daromadlaridan bunday daromadlarning har bir tolovi paytida amalga oshiriladi. Bunday daromadlarga norezidentga tegishli bolgan va Ozbekiston Respublikasi rezidenti orqali tashqi savdo faoliyatini amalga oshirish doirasida topshiriq shartnomasi va boshqa aynan oxshash fuqarolik-huquqiy shartnomalar asosida sotiladigan tovarlarni realizatsiya qilishdan olingan daromadlar ham kiradi. Bu daromadlar hujjatlar bilan tasdiqlangan, norezident tomonidan realizatsiya qilingan tovar uchun olinadigan summaning uni olishdan oshgan qismi sifatida belgilanadi. Tovarlarni sotib olish qiymatini tasdiqlovchi hujjatlar bolmagan taqdirda, soliqni ushlab qolish norezident tomonidan olinadigan barcha summadan amalga oshiriladi.255-moddasiga asosan Ozbekiston Respublikasining hududi realizatsiya qilish joyi bolgan tovarlar xizmatlar soliq tolovchilar sifatida soliq organlarida hisobda turmagan chet ellik shaxslar tomonidan realizatsiya qilingan taqdirda, soliq bazasi soliq agentlari tomonidan ushbu tovarlarni xizmatlarni aksizlar aksiz tolanadigan tovarlar uchun va soliq hisobga olingan holda realizatsiya qilishdan olingan daromadning summasidan qoshilgan qiymat soligi summasini hisoblab, tolab beradilar. Bunda soliq agentlari deb etirof etiladigan shaxslar tegishli soliq summasini hisoblab chiqarishi, soliq tolovchidan, u soliq tolovchi ekanligidan yoki soliq tolovchi emasligidan qati nazar, uni ushlab qolishi va budjetga otkazishi shart.Ozbekiston Respublikasining 2022-yil 29-sentabrdagi Elektron tijorat togrisidagi ORQ-792-sonli Qonunining 7-moddasiga asosan Ozbekiston Respublikasi Istiqbolli loyihalar milliy agentligi elektron tijorat sohasidagi vakolatli davlat organi hisoblanadi. Vakolatli organ elektron tijorat sohasini tartibga solishni amalga oshiradi va mazkur sohadagi davlat siyosatini royobga chiqaradi.Ozbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 30-noyabrdagi Raqamli mahsulotlar xizmatlar istemolchilari huquqlarini himoya qilish va raqamli texnologiyalar vositasida sodir etiladigan huquqbuzarliklarga qarshi kurashishni kuchaytirish choralari togrisida PQ-381-son qarori bilan Istiqbolli loyihalar milliy agentligi elektron tijoratni tartibga solish va rivojlantirish sohasida vakolatli organ etib belgilangan.Ozbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 23-noyabrdagi 943-sonli qaroriga asosan, internet tarmogi orqali chakana savdoni amalga oshiruvchi tadbirkorlik subyektlari davlat reyestrida marketpleys sifatida royxatdan otishlari kerak. Bundan tashqari, ushbu nizomga muvofiq onlayn-NKM, virtual kassa, marketpleys tushunchalari soliq qonunchiligida nazorat-kassa texnikasi sifatida tasniflanadi, shunga kora marketpleyslar ushbu marketpleys orqali realizatsiya qilingan tovarlar uchun cheklarni majburiy ravishda shakllantirishi kerak.Bunda Soliq kodeksining 250 va 463-moddalariga muvofiq komitent va vositachida soliq bazasi quyidagicha shakllantiriladi1 vositachida ishonchli vakilda - uning soliqni oz ichiga oladigan vositachilik haqi miqdorida2 komitentda ishonch bildiruvchida - komissionerning ishonchli vakilning komitent ishonch bildiruvchi topshirigiga kora sotilgan tovarlar qiymati, shuningdek komissioner ishonchli vakil tomonidan uchinchi shaxs bilan tuzilgan bitim asosida komitent ishonch bildiruvchi tomonidan uchinchi shaxsga korsatilgan xizmatlar qiymati miqdorida, bunda soliq kiritilmaydi.Vositachilik shartnomasi boyicha realizatsiya qilinadigan tovar onlayn-NKM onlayn-NKM, virtual kassa, marketpleys va tolov xizmatlari cheklarida qoshimcha rekvizit bilan aks ettirilishi lozim.Tovarlarni xizmatlarni realizatsiya qilish boyicha aylanma vositachining emas, balki komitentning hisobotlarida aks ettirilishi uchun vositachi cheklarda komitentning STIRini korsatishi kerak.Yuqoridagilarga asosan Ozbekiston Respublikasi elektron tijorat operatori bolish uchun faqat yuridik shaxslar, Ozbekiston Respublikasi rezidentlari sifatida davlat royxatidan otishi lozim. Norezidentga tegishli bolgan tovar elektron tijorat platformasi yordamida xaridorga yetkazib berilgandan song mablaglarni sotuvchiga otkazib berishda elektron savdo platformasi operatori tomonidan tolov manbaida norezident daromad soligi va qoshilgan qiymat soligini tolov manbaida ushlab qolinib, davlat budjetiga tolab berishi lozim, bunda soliq hisobotlarini oz vaqtida soliq organiga taqdim qilishi lozim boladi.Elektron tijorat operatorining Ozbekistonda faoliyat yuritishi uchun ruxsat berish tartib tamoyili boyicha vakolatli bolgan organ Ozbekiston Respublikasi Istiqbolli loyihalar milliy agentligi bolganligi sababli mazkur masalada Ozbekiston Respublikasi Istiqbolli loyihalar milliy agentligi murojaat qilinishi maqsadga muvofiq hisoblanadi.

Javob
Dehqon xojaligi togrisidagi Qonunning 3-moddasiga asosan-meros qilib qoldiriladigan umrbod egalik qilish yoki ijara ikkilamchi ijara huquqi asosida dehqon xojaligi boshligiga berilgan yer uchastkasida qishloq xojaligi mahsulotlarini yetishtirishni va realizatsiya qilishni dehqon xojaligi azolarining shaxsiy mehnati asosida amalga oshiruvchi xojaliklar - dehqon xojaligi hisoblanadilar.Dehqon xojaligi oz faoliyatini faqat bogdorchilik va uzumchilikka yoki sabzavot va poliz ekinlarini yoxud boshqa qishloq xojaligi ekinlarini yetishtirishga ixtisoslashish asosida amalga oshiradi.Dehqon xojaligining faoliyati tadbirkorlik faoliyati jumlasiga kiradi va dehqon xojaligi azolarining istagiga kora yuridik shaxs tashkil etgan holda ham, yuridik shaxs tashkil etmasdan ham amalga oshirilishi mumkin.Ozbekiston Respublikasi Soliq kodeksining462-moddasiga asosan soliq davrida tovarlarni xizmatlarni realizatsiya qilishdan olingan jami daromadi bir milliard somdan oshmagan dehqon xojaliklari qoshilgan qiymat soligi va foyda soligi orniga aylanmadan olinadigan soliq tolashni nazarda tutadigan maxsus soliq rejimini tanlashga haqli.237, 294-moddalariga asosan tovarlarni xizmatlarni realizatsiya qilishdan olingan daromadi soliq davrida bir milliard somdan oshgan yuridik shaxs shaklidagi dehqon xojaliklari tovarlarni xizmatlarni realizatsiya qilishdan olingan daromadlaridan qoshilgan qiymat soligi va foyda soligi tolaydilar.364, 389, 390-moddalariga asosan yuridik shaxs hisoblangan dehqon xojaligi ishchilariga ish haqi va unga tenglashtirilgan boshqa daromad tolash chogida tolov manbaida jismoniy shaxslardan olinadigan daromad soligini ushlab byudjetga tolab beradilar.378-moddasi birinchi qismi 8-bandiga asosan jismoniy shaxslarning uy xojaligida, shu jumladan dehqon xojaligida yetishtirilgan hayvonlarni qoramollarni, parrandalarni, moynali va boshqa hayvonlarni, baliqlar va hokazolarni tirik holda hamda ularni soyib mahsulotlarini xom yoki qayta ishlangan holda sotishdan bundan sanoatda qayta ishlash mustasno chorvachilik, asalarichilik va dehqonchilik mahsulotlarini tabiiy va qayta ishlangan holda sotishdan olinadigan daromadlar jismoniy shaxslardan olinadigan daromad soligidan ozod qilinadi. Bunda manzarali bogdorchilik gulchilik mahsulotlari mustasno.402, 403-moddalariga asosan Ozbekiston Respublikasining yuridik shaxslari xodimlar mehnatiga haq tolashga doir xarajatlari summasiga asosan ijtimoiy soliqni soliq tolovchilari hisoblanadilar.Soliq kodeksining 3-moddasiga asosan Kodeksning normalariga yoki qoidalarining mazmuniga boshqacha tarzda zid bolsa Soliq kodeksning qoidalariga muvofiq emas deb topiladi.Soliq solish maqsadida barcha bitimlar va soliq tolovchi kirishadigan boshqa iqtisodiy munosabatlar, ularning yuridik jihatdan rasmiylashtirilishi usulidan yoki shartnomaning nomlanishidan qatiy nazar, ozining haqiqiy iqtisodiy mazmunidan kelib chiqqan holda hisobga olinishi kerak.Ozbekiston Respublikasining 2021-yil 2-apreldagi Dehqon xojaligi togrisidagi Qonunining 13-moddasiga asosan dehqon xojaligi tomonidan ozining qishloq xojaligi mahsulotlarini realizatsiya qilishdan olingan daromadlariga soliq solinmasligi belgilangan, lekin yuridik shaxs sifatida royxatdan otgan dehqon xojaliklari uchun aylanmadan olinadigan soliq, QQS va foyda soligidan imtiyoz kozda tutilmagan.Yuqoridagilarga asosan, jismoniy shaxs sifatida tashkil qilingan dehqon xojaliklari ozlariga ajratilgan yerda yetishtirilgan qishloq xojalik mahsulotlarini sotishdan olingan daromadlari boyicha jismoniy shaxslardan olinadigan daromad soligidan ozod qilinadi. Yuridik shaxs sifatida tashkil qilingan dehqon xojaliklari soliq davrida tovar aylanmasi bir milliard somgacha bolgan taqdirda aylanmadan olinadigan soliq tolovchisi boladi. Soliq davrida tovar aylanmasi bir milliard somdan oshgan kundan boshlab qoshilgan qiymat soligi va foyda soligi tolovchilari hisoblanadilar. Tovar aylanmasidan tolanadigan soliqlardan tashqari yer soligi, mol-mulk soligi, suv resurslaridan soliq, ish haqidan ijtimoiy soliq va jismoniy shaxslardan olinadigan soliq tolovchisi hisoblanadilar.

Javob
Soliq kodeksining 428-moddasiga asosan, madaniyat, talim, sogliqni saqlash bundan turistik zonalarda joylashgan sanatoriy-kurort obyektlari band qilgan yerlar mustasno va ijtimoiy taminot obyektlari egallagan yerlar yuridik shaxslardan olinadigan yer soligini hisoblab chiqarishda soliq solinmaydigan yer uchastkalari jumlasiga kiritilgan.Mazkur xizmatlarini korsatish boyicha yer soligi imtiyozlari ushbu faoliyat bilan shugullanuvchi yuridik shaxslar egaligida bolgan mulklarga nisbatan tatbiq etiladi.Ozbekiston Respublikasining Fuqarolar sogligini saqlash togrisida gi 265-I-sonli Qonunining 11-moddasiga asosan, tibbiy faoliyat tegishli litsenziyaga ega bolgan yuridik shaxslar tomonidan, farmatsevtika faoliyati esa tegishli litsenziyaga ega bolgan yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan amalga oshirilishi mumkin.Tibbiyot va farmatsevtika faoliyatini amalga oshirish uchun litsenziyalar berish tartibi hamda shartlari Ozbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadi.Yuqoridagilarga asosan, sogliqni saqlash xizmatlarini korsatish boyicha yer soligi imtiyozlari ushbu faoliyat bilan shugullanuvchi yuridik shaxslar egaligida bolgan mulklarga nisbatan tatbiq etilgan bolib mazkur obyektlarni ijaraga berganda imtiyoz tatbiq etilmaydi.

Javob
Soliq kodeksining59-modasi birinchi qismi 2-bandiga asosan, ushbu Kodeks maqsadida talimga oid xizmatlar, shu jumladan testlar va imtihonlar otkazishni tashkil etish sohalarida faoliyat korsatuvchi yuridik shaxslar ijtimoiy sohada faoliyatni amalga oshiruvchi yuridik shaxslar jumlasiga kiradi.

Javob
Ozbekiston Respublikasining 2024-yil 24-dekabrdagi 2025-yil uchun Ozbekiston Respublikasining Davlat budjeti togrisidagi ORQ-1011-sonli Qonunining 8-ilovasiga asosan 2025-yil uchun mol-mulkni ijaraga beruvchi jismoniy va yuridik shaxslar uchun ijara tolovining eng kam stavkalari belgilangan.Unga asosan yuk avtomobillar uchun ijara tolovining eng kam stavkasi 1 705 000 somni tashkil qiladi. Mazkur stavka soliq solish maqsadida foydalaniladi. Ozbekiston Respublikasining Avtomobil transporti togrisida gi 674-I-sonli Qonunining 6-moddasiga asosan, yuk avtotransporti vositalari jumlasiga yuk avtomobillari, shatakchi avtomobillar, tirkamalar va yarim tirkamalar kiradi.Yuqoridagilarga asosan, soliq solish maqsadida ijara tolovining eng kam stavkalari faqat yuk avtomobillari uchun qollaniladi. Yuk avtomobillariga ulangan tirkamalar va yarim tirkamalarga alohida soliq solish uchun bazaviy stavka qollanilmaydi.Yani yuk avtomobilini oylik 1 100 000 somga, yarim tirkamasini alohida 200 ming somga ijaraga bergan bolsa, soliq solish maqsadida yuk avtomobili uchun soliqqa tortiladigan bazaviy daromad 1 705 000 somni tashkil qiladi, yarim tirkamaning soliqqa tortiladigan daromadi esa ijaraga berilgan summaga, yani 200 ming somga teng boladi.

Javob
Soliq kodeksining59-modasi birinchi qismi 2-bandiga asosan, ushbu Kodeks maqsadida talimga oid xizmatlar, shu jumladan testlar va imtihonlar otkazishni tashkil etish sohalarida faoliyat korsatuvchi yuridik shaxslar ijtimoiy sohada faoliyatni amalga oshiruvchi yuridik shaxslar jumlasiga kiradi.337-moddasi birinchi qismi 4-bandiga asosan, ijtimoiy sohada faoliyatni amalga oshiruvchi soliq tolovchilar uchun foyda soligining nol darajali stavkasi qollaniladi.243-moddasi birinchi qismi 10-bandiga asosan, oqitish talim sohasidagi xizmatlarni, shu jumladan test sinovlari va imtihonlar otkazishni tashkil etish xizmatlari qoshilgan qiymat soligini hisoblab chiqarishda soliq solishdan ozod qilinadi, xususanboshlangich, orta, orta maxsus, professional, oliy talim va oliy talimdan keyingi talim sohasidagi talim xizmatlarinitalim muassasalari tashkilotlari, shuningdek kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshiradigan tashkilotlar tomonidan korsatiladigan qoshimcha talim berish boyicha xizmatlarnimaktabgacha talim va tarbiya dasturlari doirasida talim va tarbiyalash faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlarda bolalarga qarash va ularni parvarishlash boyicha xizmatlarni, togaraklarda, seksiyalarda shu jumladan sport seksiyalarida va studiyalarda voyaga yetmagan bolalar bilan mashgulotlar otkazish boyicha xizmatlarni.414-moddasi birinchi qismi 1-bandiga asosan, madaniyat va sanat, talim, sogliqni saqlash bundan turistik zonalarda joylashgan sanatoriy-kurort obyektlari mustasno, jismoniy tarbiya va sport, ijtimoiy taminot obyektlari boyicha yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliqni hisoblab chiqarishda soliq bazasi ortacha yillik qoldiq qiymatiga ortacha yillik qiymatiga kamaytiriladi.428-moddasiga asosan, madaniyat, talim, sogliqni saqlash bundan turistik zonalarda joylashgan sanatoriy-kurort obyektlari band qilgan yerlar mustasno va ijtimoiy taminot obyektlari egallagan yerlar boyicha yuridik shaxslardan olinadigan yer soligini hisoblab chiqarishda soliq solinmaydigan yer uchastkalari tarkibiga kiritiladi.483-moddasi oltmish tortinchi qismiga asosan, nodavlat maktabgacha va umumiy orta talim tashkilotlari barcha turdagi soliqlarni bundan ijtimoiy soliq mustasno tolashdan 2030-yil 1-yanvarga qadar bolgan davrda ozod qilinadi.Ushbu moddaning oltmish tortinchi qismida nazarda tutilgan imtiyozlar natijasida boshaydigan mablaglardan nodavlat maktabgacha va umumiy orta talim tashkilotlarini zamonaviy oquv qollanmalari bilan jihozlash, zarur tovarlar va asbob-uskunalarni sotib olish, binolar va inshootlarni rekonstruksiya qilish hamda kapital tamirlash, shuningdek aholining ijtimoiy himoyaga muhtoj qatlamlariga bepul talim xizmatlarini korsatish uchun maqsadli tarzda foydalanishi belgilangan.Ozbekiston Respublikasining Talim togrisidagi ORQ-637-sonli Qonunining 31-moddasi birinchi qismiga asosan, Nodavlat talim tashkilotlari oz faoliyatini litsenziya asosida amalga oshiradi, bundan maktabdan tashqari talimni, kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshiruvchi talim tashkilotlari mustasno.Nodavlat talim tashkilotlari litsenziya talablariga va shartlariga muvofiq talim xizmatlari korsatadi.Yuqorida nazarda tutilgan soliq imtiyozlaridan faqat talim faoliyati doirasida foydalanish mumkin boladi.

Javob
Soliq kodeksining59-modasi birinchi qismi 2-bandiga asosan, ushbu Kodeks maqsadida talimga oid xizmatlar, shu jumladan testlar va imtihonlar otkazishni tashkil etish sohalarida faoliyat korsatuvchi yuridik shaxslar ijtimoiy sohada faoliyatni amalga oshiruvchi yuridik shaxslar jumlasiga kiradi.337-moddasi birinchi qismi 4-bandiga asosan, ijtimoiy sohada faoliyatni amalga oshiruvchi soliq tolovchilar uchun foyda soligining nol darajali stavkasi qollaniladi.243-moddasi birinchi qismi 10-bandiga asosan, oqitish talim sohasidagi xizmatlarni, shu jumladan test sinovlari va imtihonlar otkazishni tashkil etish xizmatlari qoshilgan qiymat soligini hisoblab chiqarishda soliq solishdan ozod qilinadi, xususanboshlangich, orta, orta maxsus, professional, oliy talim va oliy talimdan keyingi talim sohasidagi talim xizmatlarinitalim muassasalari tashkilotlari, shuningdek kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshiradigan tashkilotlar tomonidan korsatiladigan qoshimcha talim berish boyicha xizmatlarnimaktabgacha talim va tarbiya dasturlari doirasida talim va tarbiyalash faoliyatini amalga oshiruvchi tashkilotlarda bolalarga qarash va ularni parvarishlash boyicha xizmatlarni, togaraklarda, seksiyalarda shu jumladan sport seksiyalarida va studiyalarda voyaga yetmagan bolalar bilan mashgulotlar otkazish boyicha xizmatlarni.414-moddasi birinchi qismi 1-bandiga asosan, madaniyat va sanat, talim, sogliqni saqlash bundan turistik zonalarda joylashgan sanatoriy-kurort obyektlari mustasno, jismoniy tarbiya va sport, ijtimoiy taminot obyektlari boyicha yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliqni hisoblab chiqarishda soliq bazasi ortacha yillik qoldiq qiymatiga ortacha yillik qiymatiga kamaytiriladi.428-moddasiga asosan, madaniyat, talim, sogliqni saqlash bundan turistik zonalarda joylashgan sanatoriy-kurort obyektlari band qilgan yerlar mustasno va ijtimoiy taminot obyektlari egallagan yerlar boyicha yuridik shaxslardan olinadigan yer soligini hisoblab chiqarishda soliq solinmaydigan yer uchastkalari tarkibiga kiritiladi.483-moddasi oltmish tortinchi qismiga asosan, nodavlat maktabgacha va umumiy orta talim tashkilotlari barcha turdagi soliqlarni bundan ijtimoiy soliq mustasno tolashdan 2030-yil 1-yanvarga qadar bolgan davrda ozod qilinadi.Ushbu moddaning oltmish tortinchi qismida nazarda tutilgan imtiyozlar natijasida boshaydigan mablaglardan nodavlat maktabgacha va umumiy orta talim tashkilotlarini zamonaviy oquv qollanmalari bilan jihozlash, zarur tovarlar va asbob-uskunalarni sotib olish, binolar va inshootlarni rekonstruksiya qilish hamda kapital tamirlash, shuningdek aholining ijtimoiy himoyaga muhtoj qatlamlariga bepul talim xizmatlarini korsatish uchun maqsadli tarzda foydalanishi belgilangan.Ozbekiston Respublikasining Talim togrisidagi ORQ-637-sonli Qonunining 31-moddasi birinchi qismiga asosan, Nodavlat talim tashkilotlari oz faoliyatini litsenziya asosida amalga oshiradi, bundan maktabdan tashqari talimni, kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni amalga oshiruvchi talim tashkilotlari mustasno.Nodavlat talim tashkilotlari litsenziya talablariga va shartlariga muvofiq talim xizmatlari korsatadi.Yuqorida nazarda tutilgan soliq imtiyozlaridan faqat talim faoliyati doirasida foydalanish mumkin boladi.

Javob
Soliq kodeksining 89-moddasi yettinchi qismiga asosan bojxona organlari Ozbekiston Respublikasi bojxona chegarasi orqali tovarlarni olib otish bilan bogliq tolanishi lozim bolgan, soliqlar va yigimlarning, shuningdek penyalar va jarimalarning budjet tizimiga tushumlari hisobini yuritadi246-moddasining 6-bandiga asosan oxshashi Ozbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmaydigan, tasdiqlangan royxat boyicha Ozbekiston Respublikasi hududiga olib kiriladigan texnologik asbob-uskunalarni Ozbekiston Respublikasi hududiga olib kirish soliq solishdan ozod etiladi239-moddasi birinchi qismining 1-bandiga asosan tovarga bolgan mulk huquqini pullik asosda, shu jumladan tovarning qarz shartnomasi boyicha otkazish tovarlarni realizatsiya qilish boyicha aylanma deb hisoblanadi297-moddasi uchinchi qismining 1-bandiga asosan tovarlarni xizmatlarni realizatsiya qilishdan olingan daromad foyda soligi boyicha jami daromadga kiradi.Yuqoridagilarni inobatga olib, Ozbekiston Respublikasida oxshashi ishlab chiqarilmaydigan, tasdiqlangan royxat boyicha Ozbekiston Respublikasi hududiga olib kiriladigan texnologik asbob-uskunalarni realizatsiya qilishda Soliq kodeksida belgilangan tartibda qoshilgan qiymat soligi va foyda soligini tolash boyicha soliq majburiyatlari yuzaga keladi.

Javob
Kichik biznesni uzluksiz qollab-quvvatlashning kompleks dasturida ishtirok etadigan tijorat banklarining loyihalar boyicha ajratilgan bank kreditlaridan olingan foiz korinishidagi daromadlarini 2024-yil 1-yanvardan 2026-yil 1-yanvarga qadar bolgan davrda foyda soligi bazasidan chegirib tashlanadi SK-483 va PQ-292, 04.09.2023.y

Javob
Yuridik shaxs tashkil etmasdan yakka tartibdagi tadbirkorlar shugullanishi mumkin bolgan faoliyat turlari royxati 2011-yil 7-yanvardagi PQM-6-sonli qaroriga ilovada keltirilgan.Yakka tartibdagi tadbirkor yillik aylanmasiga qarab soliqlarni tolaydi 100 mln somgacha - qatiy belgilangan miqdorda yoki jami yillik daromad togrisidagi deklaratsiya asosida soliq tolashni tanlash huquqiga ega 100 mln somdan 1 mlrd somgacha - aylanmadan 4 foiz stavkada soliq tolaydi. Bunda aylanmadan olinadigan soliqni hisoblab chiqarish va tolash tartibi Soliq kodeksining 66-bobida nazarda tutilgan 1 mlrd somdan ortiq - qoshilgan qiymat soligi va yuridik shaxslardan olinadigan foyda soligini tolashga otadi.Elektron tijorat togrisidagi Qonunning 3-moddasiga muvofiq, elektron tijorat - axborot tizimlaridan foydalangan holda tuziladigan shartnomaga muvofiq amalga oshiriladigan tovarlar ishlar, xizmatlar oldi-sottisidir.Vazirlar Mahkamasining 2016-yil 2-iyundagi 185-son qaroriga 1-ilova Elektron tijoratni amalga oshirish qoidalarining 8-moddasiga kora, elektron tijorat subyektlari elektron tijorat ishtirokchisi sotuvchi, xaridor va axborot vositachisidir.Agar joriy hisobot soliq davri yakunlari boyicha korsatilgan faoliyat turlaridan olingan daromadlar jami daromadning kamida 90 foizini tashkil etsa, tovarlar ishlar, xizmatlar elektron savdosini amalga oshiruvchi soliq tolovchilar aylanmadan 2 foiz stavkada soliq Soliq kodeksining 467-moddasi foyda soligini 7,5 foiz stavkada tolaydilar Soliq kodeksining 337-moddasi 8-bandiShunday qilib, agar yakka tartibdagi tadbirkor elektron tijoratni amalga oshirsa, shuningdek joriy hisobot soliq davri yakunlari boyicha korsatilgan faoliyat turlaridan olingan daromadlar jami daromadning kamida 90 foizini tashkil etsa va daromadi 100 mln somgacha bolsa - qatiy belgilangan miqdorda yoki jami yillik daromad togrisidagi deklaratsiya asosida soliq tolaydi 100 mln somdan 1 mlrd somgacha bolsa - aylanmadan 2 foiz stavkada soliq tolaydi 1 mlrd somdan ortiq bolsa - yuridik shaxslardan olinadigan foyda soligini 7,5 foiz stavkada va qoshilgan qiymat soligini 12 foiz stavkada tolaydi.

Asosiy ko'rsatkichlar

Barchasini ko'rish

Soliq idoralariga murojaatlar

2024-yil III chorakda Yagona raqamga qilingan murojaatlarga berilgan javoblar bo‘yicha qo'yilgan baholar
  • 1 baho
  • 2 baho
  • 3 baho
  • 4 baho
  • 5 baho
Barchasini ko'rish
Fikringizni qoldiring
Powered by GSpeech

Eng muhim yangiliklarni birinchi bo'lib olishni xohlaysizmi? Bildirishnomalarga obuna bo'ling!

Bizga xabar yuboring